HTML

Bajomi Iván blogja

Friss topikok

Címkék

alkotmányos puccs (2) a tankerület és az önkormányzat kapcsolata (1) Bajnai Gordon (1) Bakó Krisztina (1) cenzurális nyomás (1) demokrácia-rombolás (1) Dorosz Dávid (1) dr. Hoffmann Tamás (1) dr. Simicskó István (1) dr. Simicskó istván (1) Együtt-PM (1) Együtt-PM siker (1) ellenzéki összefogás (1) Európai Parlament (1) fagylaltkupon (1) félelem (1) Fiatalok migrációja (1) Gajárszki Áron (1) gazdagréti és sasadi program (1) Gomba (1) Hoffmann Tamás (2) Jávor Benedek (1) Józsa István (1) Kádár János (1) Kelemen-Baross Diána (1) képviselői gyorsmérleg (1) Király Nóra (1) Koronavírus-törvény (1) korteskedés (1) Köznevelés (1) Lakossági (1) lakossági részvétel (1) láthatatlan plakáthelyek (1) lecsúszóban lévő ország (1) LPM (1) Magyarország Demokratikus Megújulásának Tanácsa (1) Média (1) Mikszáth Kálmán (1) Önkormányzati választás (1) Orbán Viktor (2) óriásplakátok (1) Origo (1) Párbeszéd Magyarországért Párt (1) párfüggő helyi lap (1) Pártszócsőként működö újság (1) Propragandaeszközzé vált média (1) részvétel (1) részvételi demokrácia (1) Simicska Lajos (1) Simicskó István (2) Somfai Ágnes (1) Szabolcs Attila (1) Szabó Tímea (1) szavazólapok (1) szócsőként működő helyi lapok (1) Tavares-jelentés (1) Újbuda (2) Újbuda-újság (1) Újbuda nélküled épül! (1) választási trükközés (1) Választások és helyi média (1) XI. kerületi költségvetés (1) Címkefelhő

Nyaralásból küldött gyorsjelentés képviselői munkámról

2014.07.21. 22:23 eperfa

Éppen egyhetes nyaraláson voltam, mikor hétfőn délután egy 17.11-kor érkezett e-mailben felszólítást kaptam az Újbuda című laptól, hogy a szerkesztőség négy kérdésére válaszolva szerda délig írjak egy legfeljebb 1500 karakteres szöveget négyéves képviselői munkámról. Minthogy volt nálam számítógép, nyári szabadság ide vagy oda, végül sikerült határidőre elküldenem alábbi válaszaimat, melyek más képviselők írásaival egyetemben a kerületi újság nyári különkiadásában láttak napvilágot. Néhány ellenzéki képviselőtől viszont nem jelent meg beszámoló, vélhetően amiatt, hogy a lap méltánytalanul rövid határidőt szabott a feladat teljesítéséhez. 

Íme a kérdések és válaszaim, amelyek változatlan formában jelentek meg az Újbudában egy olyan kép kíséretében, amelyik az egyik testületi ülésen készült rólam:

Képviselői beszámoló - 2014.jpg 

1. Milyen fontosabb témákra fókuszált munkája során?

Arra törekedtem, hogy kerületünkben megvalósuljon a részvételi demokrácia elve. Többek között azért javasoltam az önkormányzati hirdetőtáblák megújítását, hogy az érintettek idejében értesülhessenek a fejlesztésekről. A helyi média működésének javítását célzó indítványt is kidolgoztam. Ebben javasoltam, hogy az Újbudában az egyes problematikus területeket (óvodáztatás, városfejlesztés, stb.) körüljáró összeállítások készüljenek, melyek kapcsán a civil szervezetek, ellenzéki pártok képviselői is véleményt nyilváníthatnának.

2. Sikerült-e megvalósítania a kitűzött célokat? 

Első javaslatomat a helyi vezetés pénzhiányra hivatkozva nem tűzte napirendre. A második részben megvalósult, hisz újabban gyakran jelennek meg tematikus összeállítások az Újbudában. Szomorúan látom ugyanakkor, hogy ez az újság mindinkább a kormánypárti politikusokat népszerűsítő lappá vált. A képviselő-testület ülésein sokszor bíráltam a média működését, például azt, hogy a korábbiakkal ellentétben a kerületi lap több éve egyáltalán nem közöl ellenzéki képviselőktől származó rövid írásokat. Mivel fontosnak tartom a választók tájékoztatását, rendszeresen írok blogbejegyzéseket képviselői munkámról.

3. Hol lát a kerületben infrastrukturális, közösségi elmaradásokat? 

Fontos lenne, ha napirendre tűzné az újbudai vezetés, majd a főváros is a bérlakás-rendszer fejlesztését, ami többek között az újabban indokolatlanul bűnözőkként kezelt hajléktalanok helyzetének javulását is elősegíthetné.

4. Milyen lakossági igények fogalmazódtak meg az elmúlt négy évben körzetében? 

Bár listán választottak meg, sok szálon kötődöm Gazdagréthez. Az itt lakóknak sajnos rendre szóvá kell tenniük azt, hogy megkérdezésük nélkül indulnak el kifogásolható beruházások. Tavaly például a lakótelep felső részére terveztek stadiont, melynek megépítésétől a lakossági tiltakozás hatására végül elállt a helyi vezetés. Fontos lenne, ha a az érintettek már a tervezés korai szakaszában véleményt nyilváníthatnának a fejlesztésekről. 

Egy kis ízelítő abból, ami már nem fért be az 1500 karakterbe: 

Talán még annyit, hogy a terjedelmi korlátok miatt nem térhettem képviselői munka sok egyéb mozzanatára, így például a köznevelési bizottságban végzett tevékenységemre. E testület alelnökeként több konkrét javaslatot tettem. Egy ízben a képviselő-testület is elfogadta azt a módosító javaslatomat, hogy készüljön pontos terv az óvodai férőhelyek számának bővítéséről. Több ízben szóvá tettem egyes, az iskolaigazgatók kinevezése körül tapasztalt visszásságokat. Ugyancsak igen sok esetben tettem szóvá az oktatásügyi döntések 2010 utáni központosításból fakadó anomáliákat. 

A legutóbbi testületi ülésen például szólaltam fel annak érdekében, hogy a képviselő-testület tudomására hozzam a köznevelési bizottság két nappal korábbi ülésén történteket. Ezen az ülésen tudtuk meg, hogy egyes tanárok a kerüli önkormányzat VICUS nevű közalapítványának nyújtottak be kérvényt annak érdekében, hogy támogassák a nyári gyereknyaraltatások kapcsán felmerülő szállásköltségeiket. Mint kiderült, a tankerületi rendszer bevezetése nyomán keletkeztek gondok ezen a téren. Az ülésen javasoltam, hogy vizsgálják meg ezt a kérdést. Az alpolgármester éles hangnemben válaszolt indítványomra. Úgy állította be a dolgot, mintha megkérdőjeleztem volna azt, hogy önkormányzatunk támogatja a területén működő, államivá vált iskolák működését, Válaszomban elmondtam, én csupán azt javasoltam, hogy vizsgálják meg ezt a kérdést, Bár javaslatom egyáltalán nem volt forradalmi, azt tapasztaltam, hogy a tankerületnek az ülésen jelen lévő vezetője mereven elzárkózott attól, hogy erről a kérdésről egyeztessenek. E reakciókat érzékelve két nappal későbbi testületi ülésen jeleztem, nem helyén való, hogy egy, a szülők szempontjából nagyon fontos szolgáltatás igénybevétele megnehezül amiatt, hogy az oktatásirányítás indokolatlan centralizációja nyomán megszűnik a tanároknak a nyári nyaraltatáshoz nyújtott korábbi támogatás. Mint mondtam, nem normálisnak ez a helyzet, ami azért jött létre, mert viharos gyorsasággal és indokolatlanul választották szét az iskolák fenntartását és működtetését. És az sem normális, hogy az iskolák működését amúgy támogató Önkormányzat ilyen típusú problémáival a Tankerület vezetője egyáltalán nem kíván, vagy nem tud foglalkozni, vélhetően ezért, mert, hogy egy felső centralizáló törekvés nehezíti abban, hogy kapcsolatot építsen az Önkormányzattal. 

A képviselő-testület ülésén az általam újra felvetett kérdést a köznevelési bizottság elnöke, Jankó István megpróbálta jelentéktelennek minősíteni, és egyben kijelentette, hogy szerinte teljesen felesleges ilyen cirkuszt csinálni. Azt is elmondta, hogy "az Önkormányzat nem munkáltatója a tankerületi igazgatónak, akinek ilyen formán semmilyen munkát nem adhatnak. Neki a munkáltatója a Klebelsbergnek az igazgatója."  Nehéz volt válaszolnom az elhangzottakra, lévén, hogy gyorsított eljárásban tárgyaltuk a kérdést. Végül kérésemre a képviselő-testület egy szavazás keretében lehetővé tette, hogy egy percben válaszoljak. (21 leadott szavazatból 15 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül, 6 tartózkodással elfogadták el a javaslatot.) Válaszomban először leszögeztem: nagyon megütköztem azon, hogy cirkusznak minősítik azt, ha valamilyen problémát szóvá teszek. Mint mondtam, nem normális az, ha a képviselő-testület tagjai egymást minősítsék ilyen dehonesztáló módon, Ráadásul én pusztán arra tettem javaslatot, hogy vizsgálják meg ezt a kérdést. Válaszom végén cáfoltam, hogy egyedi esetről lenne szó, hiszen emlékezetem szerint heten nyújtottak be ilyen kérést a VICUS Közalapítványhoz. De - mint mondtam - még ha csak egy tanárról lenne is szó, akkor is érdemes lenne foglalkozni ezzel a dologgal.

 

Szólj hozzá!

Címkék: részvételi demokrácia Újbuda képviselői gyorsmérleg a tankerület és az önkormányzat kapcsolata

A bejegyzés trackback címe:

https://bajomi-ivan.blog.hu/api/trackback/id/tr716529733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása